מתן בכור

התמונה באדיבות הלהקה

אייקון פור הייר (Icon for Hire) הינה להקת רוק אלטרנטיבי ופופ פאנק אמריקאית שהוקמה בשנת 2007 על ידי הסולנית אריאל בלומר והגיטריסט שון ג'אמפ. הלהקה, שהתפרסמה בעיקר הודות לאלבום הבכורה המוצלח שלה "Scripted" בשנת 2011 ולהיטי העל "Make a Move" ו-"Get Well", שיחררה לאחרונה את אלבום האולפן הרביעי שלה – "Amorphous". זה היה התזמון המושלם עבור מתן בכור שלנו לשוחח עם הסולנית אריאל בתוכניתו "Black Parade", בה השניים דיברו על האלבום החדש, על הפסקת סיבוב ההופעות במפתיע בעקבות הקורונה, על היתרונות שבהוצאת אלבום בקמפיין גיוס המונים ועל הקשר המיוחד שלה לישראל. ניתן להאזין לראיון בשלמותו בתחתית העמוד.

הלהיט שהתחיל הכל. "Make a Move" של Icon For Hire.

שלום אריאל! כיף לארח אותך אצלנו, מה שלומך?

"שלומי נהדר, תודה רבה. איך אצלך?".

גם אצלנו לא רע בכלל. האלבום האחרון שלכם "Amorphous" יצא לפני שבועיים והסיפור שלו מתחיל בכלל לפני שנה, בטור האירופאי שלכם, אותו נאלצתם לעצור במפתיע בגלל הקורונה.

"זה התיאור המדויק. היינו בעיצומו של סיבוב הופעות אירופאי, עברנו בין 20 ערים שונות. הופענו כבר ברובן, ובזמן ששמענו את כל הדיווחים בחדשות זה נהיה מפחיד יותר ויותר, בטח בזמן שאנחנו נמצאים במדינות זרות שאנחנו לא מכירים ואנחנו לא יודעים איך להתנהל בהן. בסוף נאלצנו לבטל את ההופעות האחרונות והספקנו לחזור לארצות הברית ביום המדויק בו סגרו את הגבולות. אין ספק שזו הייתה חוויה מפחידה".

והסיטואציה די אילצה, או עזרה לכם להתחיל לעבוד על האלבום החדש.

"האמת היא שהיו לנו כבר כמה שירים שרצינו לעבוד עליהם באולפן אבל המפיק שרצינו, דייויד ת'ולין, היה כבר תפוס בעבודה עם להקות אחרות. למרבה האירוניה, בזכות הקורונה לוח הזמנים שלו התפנה כי הרבה להקות ביטלו את ההקלטות, ואנחנו קפצנו על האפשרות לעבוד איתו. הוא גר ממש קרוב אלינו בנאשוויל, אז עשינו כמה שיחות טלפון כדי לראות איך זה יעבוד ופשוט נכנסנו כולנו לאולפן ועבדנו על האלבום. גם בזמן ההקלטות שמרנו על כל כללי הריחוק החברתי, לא חלינו ואני מקווה שגם לא נחלה בעתיד! זה היה כיף. בזמן שהעולם די התפרק, הצלחנו לרכז את עצמנו ביצירה ובמה שאנחנו אוהבים לעשות. זה לגמרי עזר לנו לעבור את התקופה הקשה".

בואי נחזור רגע לביטול של סיבוב ההופעות, כי זה סיפור מטורף. אתם במקומות זרים, שומעים על מגפה שהולכת ומתפשטת, ואתם בלב של כל הדבר הזה.

"לגמרי! שון (החצי השני של הצמד, גיטריסט וקלידן) היה אחראי על להיות בקשר עם כל הגורמים. זה אומר לדבר עם מלונות, חברות תעופה, אוטובוסים, המועדונים בהם הופענו, ולהבין מהם מה המצב אצלם. צריך לזכור שעברנו בין מדינות, אז בכל מדינה המצב היה שונה לחלוטין והיחס היה אחר. הפסדנו אלפי דולרים כי בוטלו טיסות, ואז היינו חייבים לשלם הרבה יותר כדי איכשהו למצוא את עצמנו על הטיסות הבודדות שעוד פעלו. זה היה כאב ראש ענקי. כשהתחלנו את סיבוב ההופעות הקורונה לא הייתה סיפור גדול. שמענו על זה, אבל התקשורת האמריקאית התייחסה לזה כמו שהיא התייחסה בעבר לאבולה או לסארס וחשבנו שהכל יהיה בסדר. כמה טעינו!".

ואיך לדעתך כל הסיפור הזה השפיע על האלבום מבחינה מוזיקלית?

"כמובן שהוא השפיע. השירים שלנו בנויים מחוויות אישיות ומהחוויות שלנו כבני אדם שחיים בעולם הזה, אז ברור שהמצב עזר לנו להיות יצירתיים. בזמן שהיינו בסיבוב ההופעות, בסיום כל הופעה שון היה ממהר להקליט רעיונות מגניבים שעלו לו בזמן ההופעה הודות לאנרגיה החיה שיש רק בהופעות. אני חושבת שזו הסיבה שבאלבום הזה אנחנו טיפה יותר אגרסיביים, עם קצת חזרה למקורות. יש באלבום הזה אלמנט שמגיע ממקום של הופעות חיות, כי הרבה מהרעיונות לאלבום הזה נולדו שם. זה אלבום שבנוי על אנרגיה חיה ופחות על הפקה באולפן".

"עברנו חוויה מפחידה". הסינגל "Last One Standing" מתוך האלבום החדש.

הרבה להקות ניסו לדחות הוצאות של אלבומים בעקבות המצב, אבל אצלכם זה דווקא ההפך. זה מרגיש לי שכיוונתם לכך שהאלבום הזה ייצא דווקא בתקופת הקורונה.

"אתה צודק לחלוטין. רצינו לתת לאנשים משהו לשמוע, רצינו לתת להם משהו להתחבר אליו ומשהו להעביר איתו את הזמן בתקופה הזאת. גם אני באופן אישי הרגשתי די מבודדת בזמן העבודה על האלבום. חשבתי על איך העולם ייראה לאנשים בזמן שהם ישמעו את האלבום הזה. באופן טבעי, יש פחות מוזיקה שיוצאת בתקופה הנוכחית והיה לי חשוב להיות אחד מהקולות שאנשים יוכלו לשמוע. אני שמחה שהצלחנו להוציא אלבום ושעוד להקות מוציאות מוזיקה, כי אנחנו צריכים את זה! מוזיקה הצליחה לנחם אותי בזמן הסגר, אז רציתי להיות חלק מהפתרון והנחמה עבור אנשים אחרים שזקוקים עכשיו למוזיקה חדשה בחייהם".

הוצאתם את אלבומכם השלישי ("You Can't Kill Us") ב-2016 הודות לקמפיין מימון המונים מוצלח מאוד והחלטתם לעשות את זה גם עכשיו.

"האמת היא שזו לא הייתה המטרה הראשונית, אבל הרבה אנשים, במיוחד המעריצים שפגשנו פנים מול פנים בסיבוב ההופעות, שאלו אותנו מתי אנחנו עושים עוד קמפיין גיוס המונים. הבנו שהם רוצים להיות חלק מכל התהליך, ואז באמת הדרך הרגילה של להוציא אלבום ופשוט להגיד למעריצים 'הנה הוא', הרגישה לא ממש מרגשת. בדרך של גיוס המונים המעריצים זוכים להתעדכן בכל ולהתרגש יחד איתנו, להיות חלק מהתהליך, לקבל מתנות שוות שהן מעבר לאלבום עצמו ולראות איך האלבום בעצם נוצר".

האלבום נותן תחושה של חזרה למקורות שלכם כלהקה. 

"אני רואה את זה כאבולוציה טבעית שלנו כלהקה. זה אלבום האולפן הרביעי שלנו. את האלבום השלישי עשינו אחרי שעזבנו את חברת התקליטים הגדולה בה היינו חתומים (Tooth & Nail), וזה היה אלבום בו היה לנו חופש יצירתי. יכולנו להשתחרר, להתנסות וללכת לכיוונים שעניינו אותנו באופן אישי ואולי היום מעניינים אותנו קצת פחות אחרי שהתנסינו בהם. המתופף שלנו עזב לפני שהקלטנו את האלבום השלישי, אז השתמשנו בו בתופים ממוחשבים. מה שאתה אומר לדעתי מגיע מהמקום של התופים, כי באלבום החדש באמת השתמשנו בתופים חיים וזה מורגש. גם הוספנו שכבות נוספות של גיטרה והדגשנו את הבס בהשוואה לאלבום השלישי".

זה מרגיש כאילו יש הרבה מה לעשות עם האלבום הזה בהופעות חיות. יש לכם כבר רעיונות?

"כן! אנחנו כבר מתכננים הופעה מלאה, וירטואלית כרגע לאור המצב, שתהיה בגדול הופעת חגיגת האלבום החדש. אבל כן, אתה צודק. כשהקלטנו את האלבום חשבנו איך השירים יישמעו בהופעה חיה, הבאנו איתנו להקלטות את צורת החשיבה הזאת ושמנו עליה דגש רציני. חשבנו מתי אני אצטרך שנייה כדי לנשום או כדי לשתות מים, כדי שהשירים מהאלבום יוכלו להיות איכותיים וטובים גם בהופעות חיות. הדינמיקה עם הקהל והרגעים בהם הקהל שר יחד איתנו חשובים לנו, אז לגמרי חשבנו על זה בזמן שעבדנו על האלבום ורצינו ליצור שירים עוצמתיים וגדולים מהחיים בשביל ההופעות".

הסינגל השלישי מתוך "Amorphous" שנותן תחושת 'חזרה למקורות' – "Waste My Hate".

זמן לספר למעריצים הישראלים שביקרת בעבר בישראל. תרצי לחזור אלינו, אולי הפעם להופעה?

"אני אפילו לא יכולה לתאר לך כמה ירגש אותנו להופיע בישראל, אמא שלי תתחרפן משמחה! יש לי משפחה שגרה בישראל. כשהייתי בת שנתיים ביקרנו שם, אז כמובן שאני לא זוכרת שום דבר אבל יש לי המון תמונות מהביקור הזה. אמא שלי פרו-ישראלית, מאוד מעורבת ומתעניינת במה שקורה במדינה שלכם ואפילו השם שלי, אריאל, הוא שם עברי ואחד מהשמות של העיר ירושלים וזו הסיבה שקוראים לי ככה. הופעה בישראל תהיה מיוחדת כי יש לי קשר אישי ומיוחד עם המדינה שלכם. זה גם יהיה מרגש לנגן בפני קהל ישראלי. האמת היא שפגשנו לאורך השנים כמה מעריצים ישראלים בהופעות, אבל לצערי עדיין לא יצא לנו להגיע אליכם".

אז אני מקווה שזה יקרה בקרוב! לקראת סיום, יש לך מסר כלשהו למעריצים הישראלים של אייקון פור הייר?

"ברור! אני קודם כל רוצה להודות להם על האהבה והתמיכה בנו לאורך השנים. זה מרגש אם יש לנו מעריצים מישראל שעדיין עוקבים אחרינו ומאזינים לנו, כי צריך לזכור שהיינו מפורסמים ומוכרים לפני בערך עשור ומאז קצת הפסיקו לדחוף את הפרצוף שלנו לכל מקום. תודה לכם על הסבלנות, כי אני יודעת שלוקח לנו זמן להוציא מוזיקה חדשה אבל הנה, עכשיו יש אלבום חדש ואני אהיה מאושרת אם הוא יעזור לכם לעבור את התקופה הקשה שעוברת על העולם. תהיו סבלניים, תחשבו חיובי ואני מקווה שנוכל להופיע אצלכם בקרוב, לתת בראש ולחגוג!"

הלוואי! תודה לך אריאל.

"תודה לך שדיברת איתי! היה כיף".

מתן בכור עורך ומגיש את התוכנית Black Parade שמשודרת בימי שלישי בשעה 20:00. מוזמנים לשמוע את הראיון המלא: