מתן בכור/סתיו כהן

Fall Out Boy. מקור: אתר הלהקה

אחרי שהודיעה בתחילת השנה על חזרה רשמית לעניינים, להקת הפופ-פאנק/אימו האמריקאית פול אאוט בוי (Fall Out Boy) שחררה אתמול (רביעי) סינגל חדש ומצופה ביותר בשם "Love From The Other Side", הסינגל הראשון של הלהקה מאז 2019 והראשון מתוך האלבום החדש והשמיני במספר, "So Much (For) Stardust", שייצא ב-24 במרץ. אחת מענקיות הז'אנר הייתה שקטה יחסית בשנים האחרונות, וחוץ מלקחת חלק ב-"Hella Mega Tour" יחד עם גרין דיי ו-וייזר (במופע מאוחד עצום שהיה הצלחה עולמית מסחררת), היא לא עשתה יותר מדי בזמן ה-"תחייה מחדש" של ז'אנר האימו. המעריצים חיכו בסבלנות וראו את שאר להקות הענק של הסגנון דוגמת מיי כימיקל רומנס, פאראמור ופאניק! אט דה דיסקו מוציאות מוזיקה חדשה, ועכשיו הגיע גם תורה של הרביעייה מאילינוי.

הלהקה פרצה למיינסטרים עם הלהיט "Sugar, We're Goin Down" בשנת 2005, ואחריו הגיעה שורת להיטים ארוכה שכללה את "Dance, Dance", "This Ain't a Scene, It's an Arms Race", "Thnks fr th Mmrs", ו-"I Don't Care", להיטים שהפכו את FOB לאחת מלהקות האימו/פופ פאנק הכי מצליחות אי פעם. בשנת 2013 הלהקה מיקמה עצמה בלב המיינסטרים האמריקאי בעזרת האלבום "Save Rock and Roll", אלבום בעל סאונד יותר פופי וידידותי לרדיו שהוליד להיטי פופ-רוק רבים. אחריו יצאו סינגלים ואלבומים נוספים שהמשיכו את אותו הקו, והלהקה נהנתה מתקופת שיא היסטרית במהלכה היא הוגדרה על ידי רבים כאחת מהלהקות החמות ביותר בעולם.

אתמול הלהקה סוף סוף שחררה שיר ראשון מאז "Bob Dylan" שיצא בסוף שנת 2019, כשיר בונוס באלבום להיטים. מדובר ב-"Love From The Other Side" הקצבי שגם מלווה בקליפ מושקע ומלא ברפרנסים ללהקות מהז'אנר, שירי עבר ואלבומי עבר של הלהקה. כדי לחגוג את המאורע הגדול והחגיגי, מתן בכור וסתיו כהן ממגזין "The Core" של רדיו זה רוק החליטו לכתוב את דעתם האישית אחרי שהאזינו לשיר מספר פעמים.

הנה מה שחשב סתיו כהן:

"פול אאוט בוי תמיד היו אחת מהלהקות שהייתי חוזר ושומע תקופות ארוכות וברצף. הקול הענוג של פטריק, BPM גבוה ויח"צ נהדר של פיט ונץ תמיד ריגשו אותי. כמו המון להקות מהז'אנר גם תהליך ההתקרבות של פול אאוט לפופ היה פשוט עניין של זמן, האלבומים הראשונים היו מלווים בקצב גבוה, המון תופים דיסטורשן ואפילו צרחות ולעומת זאת לשלושת אלבומיה האחרונים התלוו שירים יותר מלודיים והמון אלקטרוני. בסינגל החדש יש ללא ספק חזרה לשורשים הראשונים של הלהקה ישירות לאלבום השני "From Under The Cork Tree". השיר נפתח באינטרו פסנתר וכינור (שמאוד מזכיר את שני האלבומים האחרונים) ולאחר חצי דקה קיו תופים ודיסטורשן חותך את הקצב ומגביר אותו למהירות הרצויה שכל מאזין פאנק רוק צריך.
בפזמון פטריק שר:
"שולח את אהבתי
מהצד השני של האפוקליפסה
אני בדיוק עומד להתפרק
לא להסתכל אחורה
לכל מאהב יש פגיון קטן ביד.."
אהבה נכזבת, קצב מהיר ופול אאוט בוי.
איזה כיף להיות שוב אימו גם ב-2023".

והנה דעתו של מתן בכור, עורך ומגיש התכנית "Black Parade" על הסינגל החדש:

"התחייה של האימו בשיאה והגיע הזמן של פול אאוט בוי להצטרף לחגיגה, ובסטייל! השיר הזה זורק אותי ישר לתקופות בהן הלהקה הייתה חתומה בלייבל "Fueled by Ramen" (אליו היא חזרה לאחר שנים רבות לאלבום החדש), התקופה בה הסאונד של פול אאוט בוי נבנה והפך למשהו אחיד ומיוחד. הקליפ אייקוני (פיט כמו תמיד בהופעת ענק ולהפוך את ג'ו לדביבון? פשוט נהדר), יש סיפור מאחורי הקלעים (כמו שהמעריצים השרופים האהובים), יש טכניקת קול קסומה של פטריק (עוד יש לו את זה!), בס-ליין קלאסי של FOB, מילים מספיק מוזרות כדי שנהנה מהם, שינויי מקצבים ובעיקר המון כיף. הייתם חסרים, התגעגענו. וולקם באק פול אאוט בוי!"

להאזנה לתכנית Totally You עם עופר פרוינד אשר הוקדשה ללהקה: