גלית קורני

סולו תופים מהפנט, חזק, מרעיד את הקירות של הסירופ בחיפה, גדי פטר המתופף של המפשעות חותם את ההופעה והקהל נשאר משולהב ואני חושבת איך ההופעה המעולה הזו הצליחה לנער ממני כל טיפת עייפות ושאני מחויכת וצוחקת לפרקים כבר מעל לשעה ואיזה יופי, סוף סוף יצא לי לראות אותם בלייב.

צילום: גלית קורני

המפשעות הופיעו במועדון הסירופ המחודש בחיפה בחמישי האחרון, 09.02 והרוחות סערו, תרתי משמע גם היה קפוא בחוץ, אבל בפנים התחולל קסם.

ציפיתי לתאטרליות, לאנרגיות גבוהות והמפשעות סיפקו את הסחורה ואף יותר, זו ללא ספק הייתה אחת ההופעות הכי חזקות שראיתי, נקודה.

כשכל אחד מחברי הלהקה הוא מוזיקאי בחסד, כשהסולן הוא גם שחקן תיאטרון שנכנס לדמות כשהוא עולה לבמה, מקבלים מלבד המוזיקה גם מופע אמיתי, כזה שמחזיק את הקהל באנרגיות גבוהות מההתחלה ועד הסוף כולל בזמן הבלדות.

מהר מאוד מבינים שיהיו מיליון רגעים חזקים ששווה לתעד, ומצד שני ממש רוצים להיות ברגע, להנות מאבק של כוכבים, זו לא הופעה, זה מופע.

המפשעות ביצעו רפרטואר מרשים של כ 20 שירים והכניסו באופן ספונטני שיר נוסף, "בואי" לבקשת מעריץ מהקהל.

אי אפשר שלא לחייך כשמקשיבים לטקסטים של השירים חריפי ההבעה כגון כ.ש.מ, ישראל היום, לילה טוב דעה קדומה, שאיתו נפתחה ההופעה, ועוד.. ולצחוק עם שירי הנונסנס – "זין על המפשעות" ו"זין קטן", עכשיו תוסיפו לזה את הפרפורמנס המטורף ומלא האנרגיות ותקבלו חוויה שתמשיך ללוות אתכם גם ביום המחרת.

משירי מחאה וביקורת פוליטית, לנונסנס, לבלדות כגון "פינת הדמעות", מרגישים, שומעים ורואים עד כמה הלהקה הזו נהנית להיות על הבמה והתקשורת עם הקהל בהתאם.

אילון הסולן יורד מהבמה וחולף בתוך הקהל, מושך ומעלה אנשים לשיר איתו, מטפס על הבר ומדבר אל האנשים ולבסוף גם צולל לתוך הקהל ונישא על כפיים חזרה לבמה.

צילום: גלית קורני

והקהל מחזיר אהבה, שר בקול גדול את השירים רוקד ומשתולל, מעגל פוגו נפתח פתאום והאווירה אש!

עמית'קס, הגיטריסט ואחיו הצעיר של אילון הפליא בסולו גיטרה בכל פעם מחדש הבסיסט המוכשר "נימשי" נמרוד גולדפרב והמתופף האדיר גדי פטר, כל אחד מוכשר בטירוף וכולם שרים יחד, מאוחדים בהרמוניה.

כמה יופי מכל-כך הרבה היבטים יש בהופעה הזו, הם לא דומים לשום דבר אחר, רמת פרפורמנס שלא נתקלים בה כמעט בכלל בארץ.

אילון בתוך הדמות שהוא יוצר, נאמן לעצמו, זה מרגיש אמין ונטול  פוזה, הדבר הענק הזה אמיתי לחלוטין.

גם אם אתם לא ממש מכירים את המפשעות, אתם חייבים לעצמכם את החוויה המיוחדת הזו ואני מוכנה להבטיח לכם שאחר כך תרצו עוד.

ולסיכום – What The Fuck איזה ערב!