מאיר הוברמן, 69, מתגורר בגבעתיים. לאחר 30 שנות עבודה כאיש מחשבים יצא לפנסיה.

סיים מגמת כתיבה בבית הספר לאומנות מנשר והוציא ספר שירה שנקרא "איפה טעינו".

אחרי שנים של אהבה עמוקה לסצינת האינדי בארץ ונוכחות קבועה במועדוני ההופעות כקהל נאמן, החליט לחצות את הקווים: לכתוב מוזיקה למילים ולשירים וכך שוחרר אלבומו הראשון, שחלק משיריו זכו להשמעות בגלגל"צ, כאן 88, רדיו הקצה וברדיו זה רוק.

צילום: איתי דויטש (מתוך הקליפ "את לא יודעת" של יוני דויטש)

ראשית מאיר, תודה רבה על הזכות. שחררת בשבוע שעבר אלבום בכורה יפהפה בשם "חלומות צריך להגשים מהר". פשוט התמוגגתי מההאזנה הראשונה.

אתה הוכחה לכך שאין גיל להגשמת חלומות ושאף פעם לא מאוחר ללכת אחרי הלב.

לפני שנצלול לאלבום, ספר לנו בבקשה על הצעדים הראשונים שלך בעולם המוזיקה, בלימודי הפסנתר.

עינב ג'קסון כהן פרסמה בפייסבוק שהיא מלמדת פסנתר ואני על תקן מעריץ שלה ושל היצירה שלה הלכתי לשיעורים ואמרתי לעצמי: "אם לא אדע לנגן פסנתר לפחות אוכל לדבר עם היוצרת האהובה עלי".

למרבה הפלא מלבד דיבורים על אינדי, שיעורי הפסנתר התקדמו יפה כי עינב מורה נפלאה.

עינב גם הפיקה את רוב האלבום. ספר לנו בבקשה עוד על החיבור ביניכם.

ההיכרות שלי עם עינב התחילה בזה שהייתי קהל בכל ההופעות שלה בתל אביב והיא כבר ידעה לזהות אותי בהופעות גם בגלל פוסטים שפרסמתי בפייסבוק. לאחר שהלכתי ללמוד אצלה פסנתר, התחזק הקשר וכבר אחרי כמה שיעורים אמרתי לה שאני רוצה לנסות להלחין שיר אחרי שאלמד אצלה 4 או 5 שנים. עינב ענתה לי: "תביא שני טקסטים שכתבת לשיעור הבא". כשהשיעור התחיל, היא בחרה טקסט אחד וסימנה בעיפרון בית ופזמון ואמרה לי לך הביתה ותשיר לפלאפון את המנגינה שבאה לך לראש. כך בעצם הקלטנו את השיר הראשון, "בשדה חיטה".

ספר לנו בבקשה על תהליך העבודה על האלבום. כיצד האלבום התגבש?

כשהסתיימה העבודה על השיר הראשון, נפתח אצלי משהו שאני מגדיר אותו אבן שאתה מסיר ממעיין והוא לא מפסיק לנבוע. כמעט כל שיעור הייתי מביא שיר מולחן קולית, כלומר, מקליט בפלאפון ועינב היתה כותבת את האקורדים ואז הייתה מפיקה אותו באולפנים שלה שנקראו "אולפני הים התיכון".

ככה שיר ועוד שיר בין שיעור לשיעור שחלקם הוקדשו לפסנתר, וככה יצאו 5 הסינגלים הראשונים.

אבל הכתיבה נמשכה ואני למדתי להלחין על פסנתר ואז עינב הציעה לא להוציא יותר שירים בודדים אלא בתור אלבום. לפי דעתי היו כבר אז 10 שירים בשלבים שונים. אני המשכתי לכתוב ולהלחין ורק שיר אחד מתוכם נכנס לאלבום, השיר ה-11 שהוא הראשון באלבום.

איך היתה עבורך החוויה של להיכנס לאולפן הקלטות?

זה היה ממש מרגש לשבת בחדר הסגור, לראות את עינב מהחלון ולשמוע אותה באוזניות.

האמת שגם לא העליתי בדעתי שאשיר לכן לא היה פשוט להתחיל לשיר. עינב אמרה לי שאני יכול לשיר, דבר שלא עשיתי מעולם… עם מיקרופון ולשמוע את עצמך באוזניות. חוויה די מוזרה ולא בטוח שאני סובל את הקול שלי עד היום, אבל למדתי להתיידד איתו.

עטיפת האלבום. איור: ערן צלגוב

אתה דמות מאוד מרכזית בסצינת האינדי (מוזיקה עצמאית) והאלטרנטיב בישראל: תומך במוזיקאים, הולך להופעות ותמיד מפרגן. באלבום לקחו חלק בין היתר עדי רותם בתפקידי נגינה ומיקס, נופר תום שמנגנת גיטרה בשני שירים, נומקה, יהוא ירון, מאיה בלזיצמן, גלי אלון, עומר מוסקוביץ', יעל אייזנברג ועוד. היה קל לשכנע אותם לעבוד יחד? האם היה לך חשוב לתת להם במה אצלך באלבום?

מצחיק שאתה אומר לשכנע. הם כולם מבלי שביקשתי רצו להשתתף אצלי באלבום. אני מסרתי את השמות לעינב והיא בתור מפיקה בהתייעצות איתי שילבה אותם. חלק מהשמות שהבאתי גם לא נכנסו.

זה מרגש שמוזיקאי שאתה מעריץ רוצה לנגן או לשיר אצלך באלבום.

לי זה היה חשוב וגם מכיוון שאני שר בקול נמוך חשוב לשלב קול גבוה יותר של זמרת.

השתתפת בלא מעט קליפים של אמני אינדי. ספר לנו על זה.

הקליפ הראשון היה מקרי, לשיר "עצות" של עומר מושקוביץ שחיפשה מתנדבים בפייסבוק והתנדבתי.

כשהסתבר לי שצריך לרקוד אמרתי: "אומר שאני לא מתאים" אך היא התעקשה. אחר בא הקליפ של גלי אלון שהתחלתי ללמוד אצלה פיתוח קול ורצתה שאשתתף בקליפ שלה לשיר "סרט". מאז זה, אני זורם עם זה. חלק אני מתנדב וחלק מציעים לי להופיע. חלקם אומרים "אי אפשר יותר להפיק קליפ בלעדיך".

זאת חוויה להיות באתר הצילומים ולחכות לקליפ שיצא. למדתי שלא אכפת לי איך אראה, אני זורם ונהנה.

קח אותנו לילדות. איזו מוזיקה שמעו בבית הוריך? איזו מוזיקה אהבת לשמוע?

בילדותי בבית שמעתי מוזיקה שהייתה אז המיין סטרים: אריק איינשטיין, יפה ירקוני וכו'. אהבו מאוד בשכונה ברמת גן גם יוונית: טריפוס ואריס סאן, אז לא יודע אם אהבתי אבל זה מה ששמעו אז ברדיו בעיקר.

ההתפתחות הגדולה הייתה בצבא. פגשתי אנשים שאהבו פרוג רוק ונדלקתי על זה: יס, אמרסון לייק ופאלמר, פינק פלויד ועוד.

איזו מוזיקה חדשה ממש אהבת לאחרונה? 

אני מאוד אוהב מוזיקת אינדי נשית ישראלית ואם אגיד שם אחד אפגע בשאר. יצאו כמה אלבומים נפלאים לאחרונה, אז אציין את אלבום המופת של יהוא ירון "יהוא ירון נגד השטן".

אם יכולת לבחור מוזיקאי/ת אחד/ת, חי/ה או מת/ה שיכנס/תיכנס איתך לאולפן ההקלטות.

מי זו/זה היה/היתה?

או שני פלג או רחל ירון או שתיהן.

בחלומות הכי פרועים שלך (ואנחנו כבר יודעים שחלומות צריך להגשים מהר), לאן הכי רחוק היית רוצה להגיע עם המוזיקה שלך?

אני מאד נהנה מהגילוי שאני יכול ליצור. אני קורא למה שקרה לי "גלגול שני בחיים" כלומר בלי למות, אז הייתי רוצה שהמוזיקה שלי תגיע לכמה שיותר אוזניים ולהמשיך לכתוב מילים ולעשות מוזיקה. כי מוזיקה זה החיים ותוך שנתיים אני יודע מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול.

אז יותר רחוק מזה אני לא יכול לדמיין אבל אני מפרשית שזורמת עם הרוח אז לאן שהרוח תיקח אותי אזרום.

האם צפוי מופע השקה לאלבום? אם כן, מתי ואיפה?

כרגע זה לא בתוכנית לקיים מופע השקה אבל כבר יש אורחות מדהימות שהתנדבו להתארח

אז אולי זה יקרה.

אלעד אביגן עורך ומשדר את "זה רוק פורטו" בימי שלישי בין 15:00 – 16:00.