רועי ויינברג

ראינו לא מעט שיתופי פעולה גדולים בהיסטוריה של הרוק והמטאל, בין אם כאלה שנמשכו שנים (מיק ג'אגר וקית' ריצ'רדס) או התפוצצו למספר אלבומים בודדים (מוריסי וג'וני מאר). נוסף אליהם, היו כמה שיתופי פעולה בין שני אמנים מוכרים מאוד שהחזיקו לאלבום או כמה שירים. בואו נכנס פנימה.

צביקה פיק ונושאי המגבעת

אחד משיתופי הפעולה המגניבים ביותר של הרוק הישראלי. בפינה השמאלית יש לנו את כוכב הפופ הישראלי הראשון, זמר ומוזיקאי לא מוערך מספיק. בצד השני יש את אחת מלהקות הרוק הגדולות ביותר של שנות ה-90 שיצאה עם המאסטרו לסיבוב הופעות בניינטיז.

אחרי אותו סיבוב הופעות ראינו הקלטות מחודשות לכמה שירים שהלחין במקור פיק ומשלבים בין הפרפורמנס שלו לגיטרות הנהדרות של אוהד פישוף, תמיר אלברט ורם אוריון. לצערנו הם לא זמינים בספוטיפיי או אפל מיוזיק, אבל לגמרי מגיעה להם שמיעה:

מטאליקה ולו ריד

הציפיות היו גבוהות. מטאליקה הוציאה אלבום קאמבק לא רע בכלל ב-2008, דת' מגנטיק, ולו ריד כמובן אחד המשוררים הגדולים בהיסטוריה של הרוק והסולן של Velvet Undergruond ההיסטורית. הם שיתפו פעולה באלבום קונספט בשם Lulu, שילוב בין ספוקן וורד של ריד, המטאל של מטאליקה וסיפורים של מחזאי גרמני מהמאה ה-19 בשם פרנק ודקינד. ואז הגיע הסינגל הראשון של האלבום.

הניגוד הקיצוני בין המילים של ריד ועליית הקצב בפזמון הוביל להרבה ביקורת והמון מימז על הסולן של מטאליקה, שמכריז ב-2:05 שהוא שולחן ("I am the Table"). דעת הקהל השלילית מהסיגנל נדבקה לאלבום שכולל כמה שירים לא רעים בכלל, לא מעט בגלל אורכו העצום – 87 דקות.

ליל ווין ובלינק 182

שיתוף פעולה יחסית חדש בין שני אמנים שהיו בשיאם בשנות ה-2000 ועושים מוזיקה טובה עד היום. מצד אחד הפאנק של בלינק 182, מצד שני ליל ווין יורה שורות בקצב מסחרר וביחד מאשאפ בין שני להיטים שהיו חובה בכל מסיבה טובה ב-2002.

אירוסמית' וראן די.אם.סי

אחד משיתופי הפעולה האייקונים ביותר בהיסטוריה של הרוק ומה שאולי היה את הבסיס לעשרות שיתופי פעולה בין ההיפ-הופ והדיסטורשן, כולל אנת'רקס ופאבליק אנמי, זאק דה לה רוצ'ה ו-Run The Jewels וכמובן כל הראפ מטאל. השילוב בין הגלאם של סטיבן טיילר והגרוב של ראן DMC, מחלוצי הראפ, היה להיט ענק ומגיע להם אזכור של כבוד בכתבות מהסוג הזה.

ריק אסטלי ופו פייטרס

נגענו מקודם בכוחו של האינטרנט עם lulu של לו ריד ומטאליקה. אחת מהבדיחות המוכרות והותיקות ביותר באינטרנט היא ריקרול, שליחה של לינק תמים למראה שמתגלה כ-Never Gonna Give You Up של ריק אסטלי, זמר שהתפרסם בשנות ה-80. היום יש לשיר 860 מיליון צפיות, גדול יותר בהפרש משמעותי מכל דבר אחר של הזמר ביוטיוב. באפריל 2017 פו פייטרס הזמינו אותו לבמה בלונדון, לביצוע נהדר של השיר:

התמונה הראשית של הפוסט מ-Loudwire.