יוגב לנדסמן

כל להקה מושפעת מלהקות הקדמו לה, וכל עשור במוזיקה הושפע במידה מסויימת מהעשור הקדם לו. באשר ללהקת Superbloom, ניתן להבין כבר משמיעה ראשונית כי מדובר בהמשך ישיר לגראנג' והרוק האלטרנטיבי של תחילת שנות ה-90, ולכל השרשורים שלו עד ימינו.

SuperBloom – גראנג' דור ג' (מתוך: https://bigtakeover.com/)

Superbloom הינה להקה חדשה יחסית בסצנה, והוציאה את אלבום הבכורה שלה “Pollen” לפני כשנה. מאז, הלהקה התחילה לצבור קהל מעריצים שאמנם עדיין בקנה מידה קטן, אך כבר הופיעה בפסטיבל "Aftershock" ביוני האחרון, ועוד תופיע בפסטיבל "Louder Than Life" שיערך בעוד כחודש – לצד להקות גדולות כמו RHCP, Kiss, Foo Fighters, Alice In Chaines ועוד. מהסתכלות מהירה על שם הלהקה ביחד עם שם האלבום, ניתן לקבל קונוטציה לשירים של נירוונה – Superbloom, כמו "In Bloom", ו-Pollen כמו "Polly".

חברי הלהקה הם: Dave Hoon (שירה, גיטרה), Tim Choate (גיטרה), Brian DiMeglio (בס) ו-Matteo Dix (תופים) והם גאים בהשפעת הרוק, האלטרנטיב וPאנק של שנות ה-90 על הטעם המוזיקלי שלהם, אפילו שהיו בגילאי בית הספר היסודי כשהסצנה הייתה בשיאה.

דייב, הזמר, וטים, הגיטריסט הם חברי ילדות וניגנו ביחד בלהקות שונות לאורך השנים. את הרעיון להקמת Superbloom הם העלו בשעה מאוחרת כשהיו בבר, ולאחר שהקליטו מספר דמואים ביחד, חבר משותף קישר אותם לבריאן הבסיסט. כיאה לזמן שאנו חיים בו, כדי להשלים את החתיכה החסרה ולהשיג מתופף הם פרסמו מודעה באתר "Craigslist". למזלם, מתיו יצר איתם קשר והפאזל הושלם.

"Pollen" יצא לאור ב-1 ביוני 2021. לדבריהם, סגנון האלבום הוא תוצאה של הטעם המוזיקלי הנפרד של כל חבר בלהקה, בלי מטרה מוגדרת לסאונד ספציפי – הם ניגנו וכך יצא. הלהקה הקליטה בזמן הקורונה, ולמרות כל הקשיים שבדבר, הרצון להתקדם ולתת את החותם שלהם בעולם המוזיקה ניצח הכל.

האלבום לוקח אתכם למסע של 12 שירים משולבים בגיטרות רועשות לצד שירים אקוסטיים בטון נמוך, כאשר הליריקה החריפה נותנת אווירה קודרת אך אופטימית כאחד. לדעתי, כבר שנים שלא ראינו להקה חדשה שמוציאה אלבום בכורה ברמה כזו. כל שיר לוקח אתכם למקום אחר, הגיוון בשירים רחב, והמוזיקה פשוט טובה.