יוגב לנדסמן

יום שבת בערב, סופ"ש נוסף שהתחיל ועמד להיגמר מהר מידי. לפני שיגיע לקיצו, יש עוד דבר אחד שצריך לעשות. 20:30, בית היוצר, הופעה של להקת ההארד רוק האלטרנטיבי "SaffeK", ואני מוכן.

לפני הכל, הקדמה.

להקת "SaffeK" הוקמה בשנת 2015 בהובלתו של אורן אמיתי והספיקה להוציא שני EP's – All Too Human ו-Dissolve. מאז, הספיקה הלהקה להופיע ברחבי ישראל ולהשתתף בפסטיבלים כגון "רמות מנשה" ו-"SoLow". הפסגה הקרובה אותה הולכת לכבוש הלהקה היא בבמות פסטיבל הרוק-מטאל הגדול ביותר בצ'כיה – "Masters Of Rock", לצד שמות מפורסמים כמו "Amon Amarth", "Airbourne", "Kreator" ו"Within Temptation" שבקרוב יופיעו בארצנו הקטנה.

ביחד עם אורן אמיתי (גיטרה ושירה), הופיעו יונתן עירון (קלידים), גיל מאיר (גיטרה וסאונד), יונתן אלטר (תופים) ואפריל מנדיל (בס).

(מתוך עמוד הפייסבוק של SaffeK. צלם – יובל הורוביץ)

את להקת SaffeK הכרתי דרך הספוטיפי בלבד, וזו הפעם הראשונה בה ראיתי אותם מופיעים בלייב. בהופעה התארחה נועה גרומן, הזמרת של להקת "Scardust" הסימפונית. אתם מוכנים? אצלי, כבר לא נשארה סבלנות.

לאחר הגעה שהתעכבה מעט בעקבות חסימות כבישים של תל אביב במוצ"ש, הגעתי לבית היוצר. ביחד איתי, חיכה קהל מעריצים רעב ללהקה שרק תעלה לבמה ותחשוף את היצירות שלה. כפי שציינתי, זו הייתה הפעם הראשונה בה ראיתי את הלהקה בהופעה. בלי היכרות מוקדמת, מדובר היה בדף חלק לביקורת אובייקטיבית, כנה וללא ציפיות מוקדמות. רק רצון לשמוע מוזיקה חדשה ולהכיר עוד להקה בסצנה.

(מרוכזים בעשייה)

לקראת השעה 21:30 החלו האורות להתעמעם, בית היוצר נהיה מעט חשוך, הקהל הבין את הרמז – לקח רגליו לקדמת הבמה והמתין. כעבור לא הרבה זמן עלה אורן לבמה, חטף גיטרה חשמלית והתחיל בנגינת סולו. ההתחלה הייתה מרגשת ונבנתה ללא לחץ של זמן, כאילו היקום עומד מלכת וכל מה שקורה מסביב יכול לחכות. כבר מהשלב הראשון, הופתעתי לטובה. ניכר כי אורן מאוד שקוע במוזיקה ונותן את ה100%, לא פחות. עם שירה שהתחילה שקטה והפכה לצועקת, עם נגינה איטית שהפכה למהירה, שאר חברי הלהקה חברו לאורן והתחילו במופע המלא. באותו רגע, התחושה הייתה ש'הנה'. זהו זה.

אם יש מסקנה כללית שארצה לקחת מההופעה, ולמסור לכם, היא כזו – אם הגעתי בציפייה של 7 מתוך 10, הרי שקיבלתי 15. לדעתי, ההופעה של להקת SaffeK היא הטובה ביותר כיום בסצנת הרוק/ מטאל הישראלי. כמובן, מדובר בהכרזה שחלקכם יחלקו עליה, אך הלהקה שומרת על אנרגיות שיא לאורך כל ההופעה, מושקעת מאוד במוזיקה וכך גם בקהל. מתחילת ההופעה ועד סופה תקשר אורן עם הקהל, הראה את אהבתו וגרם לביישנים הכי גדולים לקפוץ ברחבה. השיא היה כאשר נתן פקודה, "שכל אחד ירקוד את הריקוד הכי מוזר שיש לו", וכך אכן היה. את זה, לצערי, לא הצלחתי לתעד במצלמה. הלהקה אף עצרה באמצע ההופעה כדי לאחל מזל טוב ולשיר יום הולדת למעריצה מהקהל. אתמול, בפעם הראשונה, זכיתי לשמוע שירת יום הולדת בגראולינג.

להקת SaffeK ביצעה שירים ישנים לצד חומרים חדשים שטרם פורסמו, והכל בהתלהבות רבה. המוזיקה עצמה מגוונת ביותר, וזה אחד הדברים שהכי אהבתי, לצד ההופעה הכריזמטית. משירה רגועה ושקטה, לשינויי קצב רבים, צרחות ורגש. באמצע ההופעה, עלתה נועה גרומן מלהקת Scardust ל-2 שירים, כשאחד מהם היה קאבר ל"Crazy" של הצמד Gnarls Barkley. הביצועים היו טובים, והעניקו רענון קל לפני החזרה לטירוף. ארצה לציין לטובה את מתופף הלהקה, יונתן אלטר, שלא חסך מאיתנו סולואים וחטף את הבמה כדי להראות את הכישרון שלו. לקראת הסוף, הוא אף שבר את אחד ממקלות התופים כתוצאה מתיפוף חזק מידי, וזרק לקהל. את המקל השבור תפסה בת הזוג שלי, שיצאה מרוצה ביותר.

באופן אישי, ארצה לחזור להופעות הבאות של להקת SaffeK. כך, אמליץ גם לכם. ההופעה הינה חוויה שקשה לקבל בארץ, ולא פלא שנבחרה הלהקה לייצג אותנו בפסטיבל Masters Of Rock הגדול. הסטנדרט הינו של להקה גדולה מחו"ל, וכאחד שמעריך עוצמה בהופעות, הערכתי את הלהקה. אין לי ספק שSaffeK יגיעו רחוק, בין אם בארץ ובין אם בחו"ל. אם הגעתם עד כה וטרם שמעתם את שירי הלהקה – 1. כל הכבוד על ההתמדה והסבלנות, 2. רוצו לשמוע, ותהנו.