ראיון מיוחד עם מתן בכור

צילומים – אלון לוין

סולן דיסטרבד דיבר עם רדיו זה רוק לקראת שתי ההופעות בסוף יוני ("יהיו רגעים חזקים ומפתיעים"), על הקהל הישראלי ("הוא מעריך כל להקה שבאה לארץ") ואפילו על המצב הפוליטי ("אשמח שהדמוקרטיה שלנו תישאר כפי שהיא, הפילוג מצער")

להקת ההארד רוק/מטאל האמריקאית המצליחה דיסטרבד (Disturbed) תשוב לישראל בסוף יוני לשתי הופעות בביתן 1 (אקספו TLV) במסגרת סיבוב ההופעות האירופאי של הלהקה. תחילה אמורה הייתה הלהקה להגיע רק להופעה אחת ב-28 ביוני, אולם לאור הביקוש הרב כל הכרטיסים למופע אזלו, והיום (שני) הוכרז כי נוספה הופעה נוספת ב-29 ביוני. להקות הרוק והמטאל הישראליות והאהובות SaffeK (ב-28.6) ו-Subterranean Masquerade (ב-29.6) יצטרפו לליין אפ ויפתחו את המופעים, ולהקות נוספות מסצינת הרוק והמטאל המקומית עתידות להצטרף לליין אפ המתגבש. זוהי הפעם השנייה בה דיסטרבד תגיע לארץ (ההופעה הקודמת הייתה ב-2019), וכהכנה להופעות החגיגיות והמרגשות מתן בכור שלנו שוחח עם הסולן דייוויד דריימן.

– שלום דייוויד, מה שלומך?

"שלומי נהדר, תודה רבה. נעים להכיר".

– בפעם הקודמת הופעתם במקום גדול יחסית (לייב פארק ראשון לציון) והפעם מדובר בחלל קטן ואינטימי בהרבה (ביתן 1). יש לכך סיבה?

"היה לי רצון לעשות משהו בתל אביב, לא בערים ליד, אלא בתל אביב עצמה. שלא תבין לא נכון, נהניתי להופיע בראשון לציון בהופעה הראשונה, אבל לפני שסגרנו את ההופעה הקרובה היה לנו חשוב שהיא תהיה הפעם בתל אביב כדי שחברים ומשפחה יוכלו להגיע ולא תהיה לאף אחד בעיה. אז אמרנו לחברות ההפקה שאנחנו רוצים שההופעה תהיה בתל אביב, ואני מניח שככה נבחר הלוקיישן".

מרגיש בבית. דייויד דריימן בפעם הקודמת בישראל. צילום – אלון לוין

– במה ההופעות הקרובות יהיו שונות מההופעה הקודמת?

"קודם כל, אני יכול להבטיח לקהל שני לילות מהסרטים. בפעם הקודמת נתנו לכם כמה 'הפתעות' עם שירת 'התקווה' ו-'Never Again', הרי איך יכולנו שלא לנגן את השיר הזה על אדמת ישראל? אני לא בטוח שיהיו לי עוד הפתעות בסגנון הזה, אבל אני כן יכול להגיד שתהיה רשימת שירים שונה, עם רגעים חזקים מאוד שאולי יהיו לא פחות מפתיעים מאלו שהיו בהופעה הראשונה. גם צריך לזכור שההופעות הקרובות יהיו במתחם סגור, וזה שונה לחלוטין מהופעה במתחם פתוח ואני מאמין שזה יהיה לטובתנו".

– יש כבר רשימת שירים מגובשת?

"אנחנו ממש רוצים לנגן את 'Bad Man' בהופעה חיה, זה שיר מטורף וסיבוב ההופעות הקרוב יהיה הראשון שבו אנחנו מנגנים אותו. כמובן שברשימת השירים יהיו עוד כמה שירים מהאלבום האחרון (Divisive), וגם יש לנו קטלוג די נרחב של שירים, חלק מהם לא נוגנו כמה שנים טובות ואנחנו רוצים לנגן אותם שוב, כך שאני משוכנע שנוכל לנגן דברים חדשים שלא נוגנו בפעם הקודמת. אנחנו נהיה יצירתיים עם זה, כמו תמיד. בטוח שיהיה כיף".  

– זה טור אירופאי שני ברציפות שאתם מגיעים לישראל.

"אני מת על זה, שזה מתחיל להפוך לסוג של הרגל מבחינתנו ואני מקווה ומאמין שזה ימשיך ואנחנו נמשיך להגיע ולהופיע בישראל באופן קבוע. מבחינה אישית, כשאני בא לישראל אני מרגיש שאני בא לבקר בבית שלי. אני אמנם חי בארצות הברית אבל כל המשפחה שלי, מהורים ואחים ועד לבני דודים הכי רחוקים, כולם גרים בארץ. אני חלק מהעם היהודי ומעם ישראל ושמח לייצג אותו בעולם. להגיע הביתה ולחגוג את כל זה עם הלהקה, המשפחה והעם שלי, זה מיוחד מאוד עבורי. אני נרגש לראות שוב את כולם. האמת היא שהייתי אמור להגיע לארץ גם בפסח, לבקר את המשפחה, אבל משהו לא הסתדר עם הטיסה וזה לא קרה בסוף. אני בטוח שכולם יבואו בטירוף כמו שהיה בפעם הקודמת, אולי אפילו ברמה גבוהה יותר".

– מה לדעתך מייחד את הקהל הישראלי ומבדיל אותו משאר הקהלים בעולם?

"אני אפתח ואומר שהקהל הישראלי שונה מאוד מהקהל האמריקאי מבחינת התשוקה שלו למוזיקה, יש לו הרבה יותר תשוקה במהלך ההופעה וזה מורגש. זה קצת מזכיר את הקהלים באירופה, אבל מה שמייחד עבורי את הקהל הישראלי זה שהוא לא זוכה לראות הופעות באופן קבוע כמו הקהל האירופאי, ולכן הוא באמת מעריך מעומק ליבו כל להקה שמגיעה לארץ. אין פסטיבלים ודברים בסגנון הזה, והאמת היא שזה משהו שאולי אדבר עליו עם חברות ההפקה הישראליות. אולי נצליח ביחד לקיים פסטיבל רוק אמיתי וגדול בישראל, זה יהיה דבר מדהים. מי יודע? נראה בעתיד".

רוצים פסטיבל רוק בינלאומי בישראל. דיסטרבד בהופעה הקודמת בארץ. צילום – אלון לוין.

– אני משוכנע שאתה עוקב אחרי המצב במדינה בחודשים האחרונים.

"בוודאי. אני אשמח שהדמוקרטיה שלנו תישאר כפי שהיא, ואני מאמין שמכאן תוכל להבין מה דעתי בסוגייה. האמת היא שמעולם לא חשבתי שיגיע יום בו הנוף ישראלי יזכיר לי את מה שקרה בארצות הברית בזמן ממשל טראמפ. אין ספק שהקרע בעם קיצוני, וממבט מבחוץ יש שיכולים גם לפרש אותו כחולשה. זה מצער לראות את זה, מצער לראות שנאת חינם ופילוג בין אחים. אנחנו מוכרחים להיות זהירים. אני חושב שיש אנשים שנמצאים בעמדות כוח ומנצלים את המצב הזה למטרותיהם האישיות, והם לא מנסים לפתור אותו על מנת לעזור לחברה. אישית, אני תומך בדמוקרטיה, במדינת ישראל ובעם היהודי. אני בטוח שנעבור את זה, שנבין שכוחנו באחדותנו ושיש לנו אויבים אחרים שאיתם צריך להתמודד על מנת שנמשיך לשרוד ולשגשג". 

– אמן ואמן. תודה דייוויד, מחכים לכם בארץ!

"תודה רבה מתן, נהניתי מאוד. אני מלא ציפייה. נתראה בקרוב!"


דיסטרבד תגיע ארצה לשתי הופעות בביתן 1 (אקספו TLV) ב-28 [הכרטיסים אזלו] וב-29 ליוני.
ניתן לרכוש כרטיסים למופע השני [29.6.23] כאן: https://www.tmisrael.co.il/event/MGA02/ALL/iw?utm_campaign=MGA02&utm_source=social&utm_medium=social

(אוטוטו אצלנו. "Bad Man" של דיסטרבד)