היום (יום שבת) להקת Deep Purple פרסמה כי גיטריסט הלהקה, סטיב מורס, הודיע על פרישה סופית.

סטיב היה גיטריסט הלהקה משנת 1994 ועד היום. הוא הופיע עם הלהקה בטורים ברחבי העולם, תוך כדי השתתפות מלאה בכתיבה והקלטה של 8 אלבומי סטודיו.

(מתוך: www.nme.com)

בסתיו האחרון סטיב פרסם הודעה מצערת בנוגע לאשתו החולה בסרטן, ואמר כי עליו להיות איתה. כזכור, במאי האחרון להקת Deep Purple הופיעה בהיכל מנורה בתל אביב, במסגרת סיבוב הופעות עולמי עם יציאת האלבום האחרון שלה – Turning to" Crime". לאור הנסיבות, הגיטריסט סימון מקברייד מילא את תפקידו של סטיב בסיבוב ההופעות, בין היתר גם בהופעה האחרונה בתל אביב.

במילותיו של סטיב, מתוך עמוד הפייסבוק של הלהקה:

"בסתיו האחרון היינו בסשן כתיבה בגרמניה, ועזבתי במפתיע לאחר שאישתי עברה מקרה חירום רפואי. כמעט שנה לאחר מכן, אנחנו מתמודדים עם העובדה כי מדובר בסרטן בשלב 4 – ואישתי, ג'ני, תצטרך טיפולים כימותרפיים למשך שארית חייה. אני מאוד מתגעגע להופעות, אך לצערי, לא היה באפשרותי להתחייב לסיבובי הופעות ארוכים ורחוקים כאשר כל רגע דברים יכלו להשתנות. עם הידיעה בסתיו האחרון, הצעתי להכניס גיטריסט מחליף זמני ללינאפ, בתקווה שהדברים ישתפרו. מאז, וככל שהזמן עבר – הבנו לאן המצב מתקדם, אחרי 28 שנות פעילות בלהקה…

ההופעה האחרונה שלי עם הפרפל הייתה בפלורידה, ב"Rock Legends Cruise".

אני רוצה להודות למאזינים שתמכו בנו והפכו כל הופעה לחווייה מדהימה. אני מתגעגע לכל חבר בלהקה ולחברי הצוות, אך התהליך והעזרה שנתתי לג'ני שינו הרבה עבורי.

עם הזמן, ג'ני מתרגלת למוגבלויות העכשוויות שלה, והיא מסוגלת לעשות יותר ויותר דברים בעצמה. אולי אפילו ננסה להוציא לפועל הופעות קצרות וקרובות שיוציאו אותנו מהבית!

סימון, אני יודע שכבר הסתדרת יפה בתפקידי. עכשיו, אני מעביר לך באופן רשמי את המפתחות לכספת השומרת על סוד הקלטת הפתיח של Smoke On The Water. רק כדאי שתנער קצת את המפתחות לפני, כי אף פעם לא השתמשתי בהם".

הפרסום המלא מתוך העמוד הרשמי:

https://www.facebook.com/officialdeeppurple/posts/587967346026636